HELP 
Onverwerkte contactpersonen
  Menu - Financieel - Inlezen - Onverwerkte contactpersoon

Wat is een onverwerkte tabel ?
  • Onverwerkte tabellen worden alleen gevuld als er externe bestanden (bijv. boekingsregels, debiteuren, crediteuren of orders) geïmporteerd worden in KING Finance met het programma Inlezen.
  • Alle ingelezen gegevens komen in een 'onverwerkte' tabel terecht, voordat ze opgeslagen kunnen worden in de tabel waarin ze thuishoren.
  • In de tabel Onverwerkte contactpersoon staat onderin het scherm de reden waarom de gegevens niet verwerkt kunnen worden. U kunt de foutmelding ook in de regel tonen met behulp van Kolom tonen.

Mogelijkheden
    Let op: Contactpersonen kunnen vooralsnog alleen ingelezen worden met de optie "Pakket: Agrovision" in het programma Inlezen.
  • In dit scherm wordt een overzicht getoond van alle contactpersonen die niet direct verwerkt konden worden tijdens het inlezen. De reden voor het niet verwerken staat in onderin het scherm bij "Foutmelding bij opslaan". U kunt de foutmelding ook in de regel zetten met behulp van Kolom tonen. Plaats de foutmelding bij opslaan dan achteraan de regel, omdat de kolom voor dit veld erg breed is.
  • Onverwerkte regels verwerken
    Onverwerkte regels met een foutmelding kunnen verwerkt worden door de regel zelf te corrigeren of door elders in KING Finance een instelling of record te corrigeren.
  • Het veld dat de "Foutmelding bij opslaan" veroorzaakt tonen
    In het algemeen gebruikt u  "Kolom tonen" om meer of minder velden van de onverwerkte contactpersonen te tonen op het scherm. Als de "Foutmelding bij opslaan" een specifiek veld van de contactpersoon vermeld, dan dient u dit veld in de regel te tonen om het te kunnen aanpassen.
  • Melding: Er zijn geen onverwerkte contactpersonen gevonden. Deze zijn al verwerkt, verwijderd of nog niet ingelezen.
    Als deze melding getoond wordt, dan is de tabel "Onverwerkte contactpersonen" leeg. Alle onverwerkte contactpersonen zijn verwerkt. U kunt ze terugvinden in de tabel Contactpersoon.

Onverwerkte contactpersonen
  • [Sluiten [Esc]]
    Druk op [Sluiten] of toets [Esc] om dit scherm te sluiten. Er worden geen onverwerkte regels verwerkt.
  • [Kolom tonen]
    Druk op [Kolom tonen] om de indeling van het scherm aan te passen.

    Let op:  Alleen de kolommen die op het scherm staan kunnen via dubbel klik op de regel worden aangepast.

  • [Alles verwijderen]
    Druk op [Alles verwijderen]  om alle onverwerkte contactpersonen te verwijderen.
    Let op:   U kunt deze actie niet ongedaan maken. U dient de contactpersonen  opnieuw in te lezen nadat ze hier verwijderd zijn.
  • [Verwijderen [Ctrl+D]]
    Druk op [Alles verwijderen] of toets [Ctrl+D] om de geselecteerde onverwerkte debiteur  te verwijderen.
    Let op:  U kunt deze actie niet ongedaan maken. U dient de contactpersonen opnieuw in te lezen nadat ze hier verwijderd zijn.
  • [Alles verwerken [F9]]
    Druk op [Alles verwerken] of toets [F9] om alle onverwerkte debiteuren te verwerken. Onverwerkte contactpersonen worden dan in de tabel Debiteur / Crediteur [Contactpersoon] opgeslagen, waarna u ze kunt gebruiken in KING Finance.
  • [Toon onverwerkte ...]

    Als er meer tabellen gevuld zijn met onverwerkte gegevens dan kunt u snel wisselen naar deze tabel door op de knop te klikken.

     

  • Overzicht van onverwerkte contactpersonen
    Alle onverwerkte contactpersonen worden hier getoond. De reden waarom ze niet verwerkt konden worden staat onderin het scherm bij "Foutmelding bij opslaan"
    • De reden voor de foutmelding zit in de regel zelf
      Toets [Enter] op de geselecteerde regel, of dubbelklik op de regel, om de reden van de foutmelding voor deze regel te corrigeren. De regel wordt geopend in een apart scherm "Onverwerkte contactpersoon", waarin u wijzigingen in de gegevens kunt aanbrengen. Sla de wijzigingen op. U keert automatisch terug naar dit scherm. Probeer de onverwerkte contactpersonen (opnieuw) te verwerken.
    • De reden voor de foutmelding bevindt zich in een andere tabel
      Als de reden van de foutmelding zich in een andere tabel bevindt (bijvoorbeeld een geblokkeerde grootboekrekening), dan verlaat u dit scherm. U opent de betreffende tabel en u corrigeert de reden van de foutmelding. Keer terug naar dit scherm en probeer de onverwerkte contactpersonen te verwerken.
    • Het te corrigeren veld is niet beschikbaar in deze of een andere tabel
      Ga naar Menu - Financieel - Inlezen - Basis inlezen en zet het vinkje aan voor "Velden van niet geregistreerde modules tonen". Keer terug naar dit scherm en kies nogmaals Kolom tonen.
      >>> Meer informatie over "Velden van niet geregistreerde tabellen tonen"
  • Foutmelding bij opslaan
    De reden waarom een regel niet direct opgeslagen kan worden in de administratie wordt hier getoond. Gebruik Kolom tonen om de foutmelding zelf in de regel te tonen. Zet ook het veld dat de foutmelding veroorzaakt op het scherm, zodat u het veld kunt aanpassen als u dubbelklikt op de regel.