Algemene informatie, instellingen en tips |
Stap-voor-stap uitgelegd
- Om uw Paypal elektronisch afschrift in te lezen in uw administratie dient u
de volgende handelingen stap voor stap uit te voeren:
- Bankrekening voor Paypal aanmaken
De bankrekening die aan uw Paypal account gekoppeld is voert u in in de tabel Bankrekening.
Bij "Soort bankrekening" selecteert u "Paypal", om aan te geven dat met deze bankrekening de afschriftbestanden van Paypal worden ingelezen.
- Bankrekening selecteren
U dient een een bankrekening te kiezen om de overige velden van Afschriften inlezen te activeren, maar tijdens het selecteren van het Paypal bestand wordt er niet gecontroleerd op de bankrekening.
- Paypal bestand inlezen
- Bij iedere Paypal betaling hoort een klein bedrag aan paypal kosten.
- Om deze kosten correct door te kunnen boeken dient u een Herkenningscode aan te maken.
- De herkenningscode dient "paypal kosten" genoemd te worden en moet gekoppeld zijn aan de grootboekrekening voor dergelijke kosten. U kunt ook een nieuwe grootboekrekening aanmaken als u deze kosten gespecificeerd op wilt kunnen vragen met iMUIS grootboek rapporten.
- Vervolgens kunt u het Paypal afschrift bestand inlezen
- Elke Paypal betaling wordt getoond als twee regels, een voor de transactie en een voor de paypal kosten.
|